Stikkord

, ,

Vi hadde trengt et par nye taklamper i huset. Både i gangen og på soverommet. I gangen er det skrått og høyt under taket, og fremdeles henger denne gamle lampen, som nok har vært her siden huset var bygd, i taket.

wpid-20130211_195924.jpg

(den er litt finere enn den ser ut her altså, men likevel…)

Problemet er at lyspærene går hele tiden (som dere ser) så lampen er nok moden for utskifting rent teknisk også. Det litt kjipt å måtte balansere på en stige for å skifte pærer hele tida:-/

Men hva skal den skiftes i? Jeg har lyst på en lampe som gir lys, samtidig som den er et blikkfang – og som kan henges fra et skrått tak.

Jeg vet enda ikke hva vi skal ha, men her er litt inspirasjon jeg har funnet. Kanskje på tide å steppe opp jakten og bestemme seg snart🙂

Vita EOS mini er laget av fjær og er bare nydelig. Den kan også henges flere sammen. Men lyset er blir kanskje litt svakt, så den er kanskje mer aktuell på soverommet🙂

Denne IKEA PS MASKROS lampen er også aktuell.

Denne fine lampen fra IKEA er jo absolutt et blikkfang🙂

Kjempeflott! MAZE fra norhtern lighting – finnes i flere farger/ materialer.

9 lamper i 1 fra Bloomingville

Jeg liker denne stilen med flere lamper som henger sammen. Kanskje jeg skulle lagd en selv?!! Med litt inspirasjon fra Tid for hjem😉

BOLLAR taklampe fra ELLOS

Enkel og fin

Pavarotti taklampe (litt i dyreste laget da…)

Jeg tror også det hadde blitt fin med en litt lang lampe siden det er såpass høyt under taket i gangen.

Jeg tar imot tips om fine lamper med takk🙂

Ønsker dere en fin kveld!

❤ Vibeke