Stikkord

,

Litt ekstra kos må det bli når en er hjemme og ikke er i form. Jeg drikker ikke så mye kaffe, men har blitt veldig glad i en kaffe latte i ny og ne🙂 På mandag fikk jeg beskjed av fysioterapaut/akkupunktør om å prøve å kutte ut (eller begrense) melk og sukker i en periode og se om det kunne være med å hjelpe på stivt og vondt bekken/korsrygg. Ikke bare lett, men siden eldste jenta hadde melkeallergi når hun var liten så har jeg heldigvis litt erfaring med gode alternativer (og så må jeg jo ikke unngå ALT som har en melkeprikk i seg da). Sukker hadde jeg uansett planer om å kutte ned på – men det er jo alltids greit med en liten påminnelse… *kremt*

SoyLatte
Deilig soya latte med litt vaniljepulver og kanel – og uten sukker. NAM!

Jeg vet at mange foretrekker soya latte, men hadde ikke prøvd det selv enda. Min hjemmelagde variant levde heldigvis absolutt opp til forventningene! Supergod med masse godt skum (takk til min lille ikea visp).

Oppskrift:

2/3 soyamelk – varmes i mikro

Litt vaniljepulver og kanel (kan sløyfes)

Bruk en liten eletrisk visp for å lage deilig melkeskum.

Ha oppi 1 kopp litt sterk kaffe

=

1 stk nydelig soya latte🙂

Jeg gleder meg til jeg får kaffebesøk i morgen!

♥ Vibeke