Stikkord

, , ,

Da var det mandag igjen, og på tide å legge bort søtsaker for ei stund igjen! For ikke lenge siden lagde jeg noen kjempegode knekkebrød, og jeg vil gjerne dele denne oppskriften med dere🙂 De er enkle å lage og det blir lite oppvask! Men du må nok en tur på helsekostbutikken for å få tak i ingrediensene.

Hjemmelagde knekkebrød etter oppskrift fra Fjørsilkebris🙂

  • 1,25 dl olivenolje
  • 8 dl lunket vann
  • 4 dl hirseflak
  • 2 dl rugflak
  • 2 dl gresskarfrø
  • 1,5 dl linfrø
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl solsikkefrø
  • 1 ts salt

Bland alt sammen og la røren svelle ca 15 min. Strykes tynt ut på plate med bakepapir (det er viktig å få det så tynt som du klarer uten å få hull i deigen). Strø gjerne over litt ekstra frø og krydder etter smak (f.eks. flaksalt, rosmarin, ekstra sesamfrø og gresskarkjerner). Stekes i ovnen på 160 grader med varmluft.

Ta ut knekkebrødene av ovnen etter 10 minutter og skjær de i ruter. Stek 10 min + til før du tar de ut og snur knekkebrødene slik at de tørkes på begge sider.

Stek en siste gang ca 10-15 minutter (eller til de er tørre). Avkjøl på rist og oppbevar i tett krukke eller boks.

Disse er kjempegode!!! Jeg må snart lage en ny porsjon😉

Vel bekomme!

♥ Vibeke