Stikkord

,

I dag har det vært en rolig dag… Jeg har også blitt smitta av denne mini-influensaen og har hatt vondt i hodet, vært slakk og hatt litt feber.  Så vi har bare kost oss inne, lekt litt og sett på snøen som har komt ute. Avienda er heldigvis frisk igjen, så det er bra🙂 Kanskje hun har sovet seg frisk?! For i natt måtte jeg bare inn til henne en gang (i 6 tida på morningen fordi hun våknet når jeg la dynen over henne igjen). Så bortsett fra det og ett minutt med litt grining rundt midnatt så sov hun over 13 timer – fra litt før kl 18 til litt over kl 7 i dag tidlig🙂 Så soveprosjektet ser ut til å virke!

Men i dag ble også en trist dag.  Vi kom nettopp tilbake fra en fin minnestund. Oldemor Jensy, mormoren til mannen min døde i dag. Hun har vært veldig syk den siste uka, så vi visste det kom til å skje snart, men selv om det var godt hun fikk slippe nå er det likevel veldig trist. Jensy var ei kjempekoselig, snill og blid dame som smilte og lo til det siste! Hvil i fred.

  Fager kveldsol smiler
over heimen ned,
jord og himmel kviler
stilt i heilag fred.

Berre bekken brusar
frå det bratte fjell,
Høyr kor sterkt det susar
i den stille kveld!

Ingen kveld kan læra
bekken fred og ro,
ingi klokke bera
honom kvilebod.

Så mitt hjarta stundar,
bankande i barm,
til eg ein gong blundar
i Guds faderarm.