Stikkord

,

Andre natta med soveplanen iverksatt gikk bedre enn forventet, i og med at lillegull selvfølgelig fikk feber om kvelden. Diverse forkjølelser og sykdom kommer ALLTID i veien når vi skal prøve å få orden på sovinga, så denne ganger prøver vi å gjennomføre så sant hun ikke er så veldig syk selvfølgelig, og med litt moderasjoner. Men på tross av at hun var litt småsyk våknet hun kun tre ganger i løpet av hele natta (som jo er er kraftig forbedring :-)) Hun sovnet kl 19.15 (etter ca 15 min med grining) og stod opp rett før kl 8. Og hun grein ikke lenger enn noen minutter hver gang hun våknet (jeg ventet ikke hele 7 minutter siden hun var syk, men lot henne grine litt før jeg gikk inn). I tre tida syntes jeg at hun var så varm at jeg måtte ta henne opp for å måle feber, og gav henne febernedsettende. Jeg blir litt nervøs av feber etter at storesøster ble hentet med sykebil og ble innlagt på sykehus med kraftig feberkrampe i høst. Huff! Kjempeskummelt, men det gikk heldigvis helt fint! Men jeg venter ikke lenge med å gi febernedsettende! 
 

Avienda sover søtt❤ 2 uker gammel

I natt gav jeg henne også tutten i munnen siden jeg var den som hadde tatt henne opp når hun var klar til å legge seg ned fint igjen… Så litt «regelbryting» ble det, men hun var tross alt ikke helt frisk så da prøvde jeg å gjennomføre med litt moderasjoner. Håper det ikke ødelegger for mye. For så sant hun ikke gråter for mye og ikke er for slakk så har jeg veeeeldig lyst å gjennomføre denne soveplanen!!! Jeg ser jo allerede at det begynner å fungere🙂 Og jeg tror lillegull har veldig godt av å få sove godt om natta og!

Jeg har scannet inn soveskjema slik at de som vil prøve det kan laste det ned🙂 Synes det er veldig greit med en oversikt over søvnen. Jeg skriver også inn soveperiodene på dagtid for å få oversikt over de også.

I kveld gikk det forresten enda bedre å legge henne🙂 Jeg var bare inne en gang og gav henne tutten i hånda. Hun har fremdeles litt feber, så lot henne bare gråte i noen minutter, men det var heldigvis nok siden hun sovnet rett etterpå. Krysser fingrene for en bra natt, og at hun er helt frisk i morgen!

Ønsker dere alle en god natts søvn!

❤ Vibeke