Stikkord

,

I dag har dagen vært en eneste stor fest (og forberedelse til fest for mamma da), så hva er vel bedre enn å starte bloggen min med å fortelle litt fra dagen vår i dag?

Vår kjære Linnea fyller fire år i dag. Tenk at hun er blitt så stor allerede! Dagen startet rolig med bursdagssang og en pakke på senga. Kos! Tempoet tok seg litt opp når vi så måtte ut for å lete litt etter neste presang. Vi hadde nemlig fikset litt opp på lekerommet i kjelleren, så i stedet for å pakke opp, ble det avduking av ribbevegg og testing av det nye kjøkkenet og butikken vi har laget i stand . Hun ble kjempeglad🙂 Tenkte å fortelle litt om barnerommet litt senere, så følg med for litt bilder.

Så for hun avgårde til barnehagen for feiring der, mens mor og lillesøster tok fatt på dagens oppgaver: stelle i stand til barnebursdag! Jeg elsker å planlegge slike ting og denne gangen hadde jeg planer om å prøve meg på noen litt ekstra gode (og fine) kaker! Jeg feirte nylig min egen bursdag på fantastiske Fjørsilkebris og fikk med meg oppskriftsboken deres – så etter å ha bladd litt bestemte jeg meg for Sjokoladesmil som barnekaka og Pasjonsfruktkake som  «voksenkake». Har også hatt veldig lyst til å prøve meg på cake pops, så hadde kjøpt inn det jeg trengte til det og.

På tross av et plutselig streikende bekken/rygg fikk jeg faktisk laget alt jeg planla! Det var nok fordi  det gjorde for vondt å sitte ned, men her ser dere resultatene:

Prøvde meg på ganske enkle Cake Pops. Brukte resten av sukkerbrødet jeg hadde igjen fra Pasjonsfruktkaken og hvit sjokoladekrem inni, og dyppet de i røde candymelts. Var litt vanskelig å få på glasuren da pinnen var litt løs, men det gikk nå til slutt🙂

Sommerfugl sjokoladesmil kake: Etter oppskrift fra Fjørsilkebris - og den ble kjempegod🙂 Måtte ha litt andre farger enn brun, så da laget jeg en hvit sjokoladekrem som jeg farget rosa, og med litt strø og pynt ble det plutselig en nydelig sommerfugl😉 Bursdagsprinsessa var i alle fall fornøyd!

Linnea storkoste seg hele dagen🙂 Superkjekt å bli 4 år!

"Voksenkaka" - en pasjonsfruktdrøm🙂 Og så måtte jeg jo ha ei kake til meg selv, siden vi også skal feire 31 års dagen min om et par dager. Denne pasjonsfruktkaka har jeg også laget etter oppskrift fra Fjørsilkebris. Den var forbausende enkel å lage, smakte deilig og ser slett ikke verst ut synes jeg🙂 Nam!!